Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja pedagogiczna

Innowacja pedagogiczna w Przedszkolu Miejskim Nr 71 w Łodzi

W roku szkolnym 2016/2017 nasze przedszkole w listopadzie przystąpiło do innowacji metodyczno – programowej, opartej na Programie Powszechnej Dwujęzyczności Claire Selby pt.: „Dwujęzyczne Dzieci – nauka języka angielskiego przez zabawę”.

Realizacja innowacji odbywała się zgodnie z założeniami w grupie III dzieci 4 – 5 letnich, w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu, podczas stwarzanych przez nauczycielkę sytuacji edukacyjnych w ramach realizacji podstawy programowej i wybranego programu wychowania przedszkolnego, a także podczas swobodnej działalności dzieci, w naturalnych codziennych sytuacjach i czynnościach. Zapewniła ona dzieciom częsty kontakt z językiem angielskim oraz pozwoliła wykształcić pozytywne nastawienie do posługiwania się tym językiem.

W tym roku pomocnikami, którzy wprowadzali dzieci w świat języka angielskiego były Żuczki o imionach: Zoom, Ring Ring, Splish Splash, Tick Tock. Są to bardzo ciekawe, kolorowe postacie, które swoim wyglądem zachęcają dzieci do nauki i zabawy.

Cały proces wprowadzania nowego słowa jest ściśle określony. Na początku tygodnia dzieci oglądają film przedstawiający sytuację, w której wykorzystywany jest poznawany wyraz. W kolejnych dniach dzieci aby utrwalić nowo poznane słowo słuchają piosenki (tej samej co na filmie), wykonują różne zadania, bawią się. Każdy Żuczek oczywiście zapoznawał dzieci z innymi treściami. I tak:

Zoom

Ring Ring

Splish Splash

Tick Tock

- Let’s play
- My car
- Ball
- Zoom;s song
- Dance
- Jump, Clap
- Hiding
- Here I am
- Go! Stop!

- Yes! No!
- Happy
- I’am sad
- I love you
- Come and play
- Cry
- Ring Ring;s song
- Grandma
- 1,2,3

- Goodbye
- Swim
- Sun
- Bird
- Flowers
- Rain
- Animals
- Tickle
- Rabbit

- Bananas
- Tick Tock
- Good Morning
- Birthday
- Hungry
- Walk
- Playtime
- My Teddy Bear
- Good Nigth

Zajęcia z programem Baby Beetles realizowane były codziennie podczas zajęć dydaktycznych w korelacji ze wszystkimi obszarami aktywności dzieci.

Dzieci chętnie bawiły się Żuczkami również podczas zabaw swobodnych.

Dzieci od samego początku pokochały naszych 4 bohaterów wprowadzających w świat języka angielskiego, dzięki czemu chętnie się uczyły nowych słówek. Z każdym tygodniem nauka

i zapamiętywanie nowych zwrotów czy wyrazów było dla dzieci łatwiejsze. Zaczęły wyodrębniać pojedyncze wyrazy w piosenkach, które chętnie śpiewały.

Ważną rolę w osłuchiwaniu i nauczaniu dzieci języka angielskiego odgrywała również ścisła współpraca

z nauczycielką angielskiego, która przychodziła do dzieci na zajęcia. Pomagała ona w poprawnej wymowie trudniejszych do wysłuchania wyrazów, jej zajęcia były z korelowane z tygodniowymi tematami moich zajęć, dzięki czemu zakres poznawanych wyrazów się powiększał. Tak więc dzieci oprócz tematyki każdego Żuczka poznały wiele innych wyrazów i zwrotów, potrafią m.in.:
- wymienić co najmniej 5 kolorów
- wymienić co najmniej po 5 zwierząt dzikich i mieszkających na wsi
- policzyć do 10
- nazywają pomieszczenia w domu.

 Język angielski towarzyszył nam równolegle z językiem polskim przez cały rok:
- podczas zajęć otwartych dla nauczycieli z województwa łódzkiego
- podczas spotkania z okazji Dnia Pluszowego Misia
- podczas spotkania z okazji Dnia Babci i Dziadka
- podczas zajęć otwartych dla rodziców
- podczas zabaw z rodzicami zorganizowanych z okazji ich święta
- podczas zajęć dla praktykantki, nauczycielek stażystek.

 W celu lepszego i trwalszego zapamiętania poznanych wyrazów wymyśliłam różne gry i zabawy z poznanymi słowami, m.in.: domino, memory, bingo. Gra domino i memory są przystosowane do gry w małej grupie dzieci przy stoliczku, natomiast bingo jest grą dla całej grupy. Każde dziecko też własnoręcznie wykonało słownik obrazkowo – wyrazowy. Do zajęć i zabaw z językiem angielskim wykorzystywałam również bardzo intensywnie tablicę multimedialną, na której dzieci bardzo chętnie pracują. Na ścianie do każdego Żuczka wieszałam regularnie kolorowe piktogramy.

Wszystkie założone cele zostały osiągnięte. Dziecko:
- ma możliwość uczestniczenia w zabawach i zajęciach prowadzonych w języku angielskim lub jego elementami,
- wzbogaca sprawności komunikacyjne z dominacją rozumienia ze słuchu,   
- usprawnia narządy artykulacyjne (język, wargi, podniebienie), 
- poznaje słownictwo w języku angielskim związane z jego otoczeniem i codziennymi czynnościami,
- kształtuje umiejętność zapamiętywania,
- wzmacnia wiarę w siebie i we własne możliwości językowe,  
- rozumie sens piosenek słuchanych i śpiewanych podczas zajęć oraz  wierszyków, rymowanek i historyjek, 
- właściwie reaguje na  proste polecenia nauczyciela mówione w języku angielskim,
- nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu,
- recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego,
- posługuje się podstawowymi zwrotami w języku angielskim podczas rozmów z kolegami. 

Wszystkie moje działania sprawiły, iż dziecko regularnie uczęszczające do przedszkola w naturalny sposób, bez godzin spędzonych na nauce poznało minimum 90 wyrazów i zwrotów w języku angielskim.