Rozkład dnia
6:00 – 7:00 | Schodzenie się dzieci, prace porządkowo – gospodarcze i hodowlane, kontakty indywidualne i okolicznościowe wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci, praca indywidualna stymulująco – kompensacyjna. |
7:00 – 8:00 | Zabawy dowolne, spontaniczne i swobodne zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela np: zabawy w kącikach zainteresowań, wynikające ze sfery rozwoju dzieci. Głośne czytanie w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. |
8:00 – 8:10 | Sprzątanie po skończonej zabawie. |
8:10 – 8:20 | Zabawy ruchowe (ćw. poranne) - dzieci młodsze, zestaw ćwiczeń porannych – dzieci starsze. |
8:20 – 8:30 | Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do śniadania. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie, przejście do zabaw swobodnych. |
9:00 – 9:35 (dzieci młodsze) 9:00 – 10:00 (dzieci starsze) | Zabawa ruchowa, zajęcia dydaktyczne w formie zabawy kierowanej przez nauczyciela (zabawy w kącikach różnego typu, zabawy dydaktyczne, zabawy twórcze, teatralne, tematyczne, zabawy o charakterze zadaniowym, zestawy zabaw ruchowych, zestawy ćwiczeń gimnastycznych – dzieci starsze). |
9:35 – 11:10 (dzieci młodsze) 10:00 – 11:10 (dzieci starsze) | Zabawy na powietrzu, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, prace porządkowe, gospodarcze, spacery, obserwacje przyrodnicze. |
11:10 – 11:30 | Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. |
12:00 – 12:15 | Ćwiczenia relaksacyjne, głośne czytanie w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej. |
12:15 – 13:00 | Rozmowy nt. bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim (korzystanie ze sprzętów i przyborów sportowych, przestrzeganie ustalonych norm i zasad postępowania. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawa ruchowa. |
13:00 – 13:45 | Praca indywidualna, stymulacyjno – kompensacyjna oraz z dziećmi wyróżniającymi się uzdolnieniami i zainteresowaniami; zabawy dowolne. |
13:45 – 14:00 | Czynności porządkowe, higieniczne – przygotowanie do podwieczorku. |
14:00 – 14:30 | Podwieczorek, przejście do zabaw swobodnych. |
14:30 – 16:00 | Zabawy dowolne, spontaniczne i swobodne zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci, wynikające ze sfery ich rozwoju, zabawa ruchowa. |
16:00 – 17:00 | Kontakty indywidualne, czynności opiekuńcze, sytuacje wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy dowolne, rozchodzenie się dzieci. |