Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Misja przedszkola

W naszej głębokiej świadomości przedszkole jest miejscem niesłychanie ważnym dla wspierania rozwoju osobowości dziecka w wieku 3 - 6 lat.

Uważamy, że nasza placówka spełnia następujące zadania:

  • umożliwia dzieciom znalezienie samopotwierdzenia, uczy podejmowania przez nie decyzji i uzasadniania swoich racji;
  • ułatwia nawiązywanie kontaktów interpersonalnych i naukę zachowań społecznych;
  • przygotowuje do podjęcia nauki w szkole;
  • współpracuje z rodzicami.

Celem tych działań jest:

  • wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci,
  • wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej przedszkola,
  • zaspakajanie potrzeb społeczności lokalnej,
  • upowszechnianie edukacji przedszkolnej.

W naszej pracy z dziećmi staramy się, aby każde z nich uzyskało pozytywny obraz własnej osoby. Dlatego wspieramy poczucie ich własnej wartości w codziennych kontaktach z nimi, w każdej sytuacji edukacyjnej.
Realizujemy to poprzez:

  • ukazywanie mocnych stron dziecka,
  • docenianie podejmowanych działań,
  • liczenie się z jego opiniami,
  • uszanowanie indywidualnego tempa pracy,
  • przekazywanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych świadczących o akceptacji,
  • okazywanie zainteresowania problemami dziecka.

Staramy się organizować różne sytuacje, dające dzieciom możliwość potwierdzenia, że są wyjątkowe, posiadają wiele umiejętności i odnoszą sukcesy. Sytuacje społeczne istniejące w przedszkolu pozwalają dzieciom zapoznać się z zasadami współżycia w grupie. Aprobata bądź dezaprobata otoczenia pozwala stopniowo dzieciom nabierać orientacji i zdolności w życiu społecznym. Nabywanie przez dzieci dojrzałości w życiu społecznym dokonuje się w zespole zorganizowanym i świadomie kierowanym jakim jest grupa przedszkolna. Warunkami skuteczności efektywności oddziaływania na kształtowanie postaw społecznych jest trafność diagnozy pedagogicznej nauczyciela. Szczególną rolę w rozwoju społecznym spełniają zabawy tematyczne, w których dzieci przyjmują określone role. Zabawy te wymagają współdziałania i współpracy między dziećmi; wtedy kształtuje się życzliwość, chęć niesienia pomocy innym, utrzymanie ładu i porządku. Również zabawy podczas których wykonywane są rozmaite czynności i prace w różnych formach organizacyjnych: w parach, w małych i większych zespołach mobilizują do nawiązywania kontaktów i współdziałania.

Jednym z ważniejszych zadań jest także wyrabianie gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. Łącząc zabawę z nauką przygotowujemy do:

  • nauki czytania i pisania,
  • nabywania elementarnych umiejętności matematycznych,
  • szczególny nacisk kładziemy na rozwój mowy i myślenia oraz rozwój emocjonalno - społeczny:
    • umiejętność swobodnego i zrozumiałego dla otoczenia wypowiadania się,
    • wyrażania własnych sądów, wniosków, ocen, pytań,
  • rozwijamy samodzielność, zaradność, chęć i łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
  • umiejętność podporządkowania się niezbędnym zasadom postępowania i uczestniczenie w pracach społecznych,
  • kształtujemy obowiązkowość, wytrwałość, umiejętność koncentracji uwagi.

Wspieranie rozwoju dziecka odbywa się przy aktywnym udziale rodziców. Informacje rodziców dotyczące dziecka są bardzo cenne podczas dokonywania diagnozy pedagogicznej czyli rozeznania w jego możliwościach i potrzebach. Praca indywidualna z dzieckiem w zakresie niwelowania trudności na jakie napotyka dziecko, odbywa się również przy współudziale rodziców. Dajemy rodzicom wskazówki i rady, jak dzieciom pomóc i jak z nimi postępować.

Cele pracy z dziećmi:

  1. Budowanie obrazu własnej osoby i świata.
    • akceptowanie siebie i innych;
    • kształtowanie umiejętności współodczuwania (empatia);
    • wyrażanie swoich uczuć, poglądów (asertywność);
    • rozwijanie szacunku do drugiego człowieka (rówieśnicy, dorośli, osoby starsze);
  2. rozróżnianie dobra od zła.
  3. Rozwijanie postawy twórczej dziecka.
  4. Kształtowanie samodzielności dziecka przejawiającej się w samoobsłudze, gotowości do podejmowania inicjatyw oraz umiejętności radzenia sobie z problemami.
  5. Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, porozumiewania się z rówieśnikami i dorosłymi, otwartości na kontakty z innymi.
  6. Gotowość do podjęcia nauki szkolnej.