Wizja przedszkola
Wiek przedszkolny to szczególny okres w rozwoju dziecka. Często traktuje się go jako fazę przejściową między zupełną bezradnością niemowlęcia, a uniezależnieniem się dziecka od dorosłych i otoczenia.
Nauczyciel, przewodnik ma świadomość tych właściwości, dlatego pomaga i wspiera jego naturalne dążenie do poznawania otaczającego świata.
Zapewnia mu bezpieczeństwo i akceptację, określając granice tego co wolno, a czego nie.
Nie przyśpiesza naturalnego rozwoju pozwalając dziecku na własną inicjatywę.
Chciałybyśmy, aby dziecko opuszczając przedszkole charakteryzowało się:
- samodzielnością w zakresie działania i samoobsługi,
- optymalnym poczuciem własnej wartości,
- twórczą postawą,
- umiejętnością współdziałania w zespole,
- umiejętnością komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi,
- gotowością do podjęcia nauki szkolnej,
- rozumieniem potrzeby ochrony środowiska,
- umiejętnością rozwiązywania problemów.
Dziecko posiadające te umiejętności, odnajdzie swoje miejsce w szkole i w życiu.